20 juli Moab - Bear Lake, Garden City (Utah) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 20 juli Moab - Bear Lake, Garden City (Utah) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

20 juli Moab - Bear Lake, Garden City (Utah)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

20 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

's Morgens ontbijten we centraal op de camping. Pancakes, jus en koffie. De medegasten zijn vooral (net als de avond ervoor bij een ijs en hotdog gebeuren) de medewerkers van de camping. Deze bestaan met name uit pensionado's uit verschillende windstreken in Amerika. We socializen een beetje, hetgeen hier erg gemakkelijk gaat. Het blijft bijvoorbeeld ook erg wennen aan steeds weer de opmerking: "Hi, how are you doing?" als groet. Het wordt werkelijk om de haverklap tegen je gezegd, supermarkt, camping, op straat, etc. We weten nog steeds niet wat hierop het juiste antwoord is. Meestal blijft het bij: "Fine, how are you".

Extra attractie zijn de kleine eekhoorntjes. Jonna besteedt veel tijd aan het lokken en fotograferen van de diertjes. Het is ongelofelijk voor een Nederlander hoe algemeen en vaak je hier eekhoorns ziet. Het blijven leuke beestjes,

Vandaag het hete deel van Utah verlaten. We zijn de zwaar overdreven warmte goed zat en willen zo snel mogelijk noordwaarts. Onderweg de bestemming bepaald en de keuze is gevallen op Garden City. Nee, het gaat hier niet om een Chinees restaurant maar om een klein plaatsje aan het Bear Lake op de grens van Utah - Idaho.

Vanwege de hitte zelfs de nationale parken rond Moab links (en rechts) laten liggen. Onderweg wel weer genoten van het wisselende landschap. Deserts in vele soorten en kleuren; zand, kiezel en rots in wit, geel, rood en groen. Het landschap wordt groener naarmate we noordelijker komen. We rijden langs Salt Lake City en na Logan stijgen we de bergen in richting Bear Lake. Mooie nauwe kloven met een stijging waarvoor onze RV goed aan het werk moet. Marga stuurt als een profie chauffeur het geheel naar boven.

Het valt ons op dat veel mannen uit Utah een baard hebben met eventueel lang haar. Uit solidariteit met de Mannen van Utah zegt Erik zich niet te scheren zolang we in Utah zijn. Jonna vindt het prima, zij wilde eigenlijk dat Erik zich de hele vakantie niet zou scheren...

Garden City ziet er goed uit, en vooral het weer is er erg lekker, zonnig en ergens tussen de 25 en 30 graden. 's Avonds is het lekker koel. We denken er hard over hier nog maar een dagje langer te blijven na al het gereis van de laatste dagen. We maken een praatje met onze buren: Mormonen uit Utah. Op de vraag waar we vandaan komen (Nederland), antwoordt één van de mannen dat hij OOK in Noorwegen is geweest, on a mission als Mormoon. Een schoonzus heeft in Nederland haar missietaken vervuld en vervolgens haar 2 dochters Anneke en Mieke genoemd.

Inmiddels hebben we 43 van de 52 sterren (staten) in de quartermunten veroverd, waaronder alle 13 strepen (eerste staten).

• 21 Juli 2009 - 05:13

Mi:

Mar, ik vind dat jij uit solidariteit met de dames in Utah je haar in een knot moet draaien en je lijf in lange rokken moet hijsen. En het geheel moet aftoppen met een kek kanten mutsje.
    Dan verruilt Erik jullie camper wel voor een paard met wagen.

• 21 Juli 2009 - 05:56

Tante Wil:

Good job! Mijn man, uncle Bill, has family in Logan.
    Keep cool, people. Wij hebben een hete week hier. Morgen word het 28-30 graden en dan warmer de rest van de week.

• 21 Juli 2009 - 09:13

Tamara (Jonnakendme):

Hoi Hoi,

meestal zeg je wel : fine, how are you??
    jullie zeggen 't dus goed. :)
    SuperGrappig om zo te lezen wat jullie allemaal zo op een dag doen. Hier in Holland is 't net zo warm als waar jullie zijn. (maar niet heus :(
    Fijne Vakantie!! :)

• 21 Juli 2009 - 09:24

Ros:

Nou Erik, weinig baard nog hoor, dat kan nog wel even doorgroeien.Uit solidariteit met de mannen van Utah behoor je toch ook wat vrouwen te scoren: een echt Utah man mag er zoveel als hij wil!! :)Sorry Mar....maar maak je geen zorgen, hij heeft toch nog niet genoeg baard om in de smaak te vallen en als hij kijkt zoals op de foto denken ze dat hij een gangster is!! :) ( sorry Erik, maar ik heb je in wel eens aantrekkelijker staat gezien!!)
    Veel plezier en op naar koelere plaatsen hoop ik; het kwik is hier ook dagelijks boven de 30 met als gevolg : weinig activiteit, maar wel veel lezen!

Liefs van ons allen
    Rozzie