Bear Lake, Utah - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu Bear Lake, Utah - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

Bear Lake, Utah

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

21 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een warme dag vandaag, volgens de krant is het hier 92 graden F, wat omgerekend ruim 30 graden C is. We gaan verkoeling zoeken in Great Bear Lake.
Op de camping vertelt men dat het ongeveer 5 minuten rijden is met de auto, maar we hebben geen zin om de camper rijklaar te maken. Er zit een fietsenverhuur op het terrein, we gaan het sportief aanpakken vandaag.
Er is een aparte 4-persoonsfiets beschikbaar, die nemen we.

Na een paar honderd meter zegt Erik zichzelf een sukkel te voelen in dit mobiel en vinden we alle 4 dat het enorm zwaar en ongemakkelijk trapt. Na ruim 2 km weten we nog steeds niet waar nu eigenlijk het strandje met botenverhuur zou kunnen zijn. We hebben inmiddels ook zo tabak van die fiets, dat we terugzwoegen en het bakbeest inruilen voor 4 mountainbikes.

Na ongeveer 6 mijl vinden we (na wat vragen) bij en grote camping een strand met bootjes. We huren 2 jetski's die hier waveriders heten. Veel mooiere en passender naam, vinden we.

Het is wat wennen, maar we krijgen al snel de smaak te pakken. Erik en Jonna nemen de ene waverider, Marga en Anna de andere. Hoewel het eigenlijk niet mag, laten we Anna en Jonna ook het stuur overnemen. Jonna heeft een minimum aan tijd nodig om het vaartuig te snappen en scheurt er vervolgens op volle kracht mee weg. Niet lang daarna zien we Erik met een fraaie boog in het water belanden. Als Anna het stuur van Marga overneemt en haar schroom heeft overwonnen, schiet Marga ook een keer met flinke vaart het water in. Toch handig, zie zwemvesten! Vooral als je niet kunt zemmen van het lachen.

Erik wordt kampioen in het water vallen (4x), gevolgd door Jonna (2x), terwijl Anna en Marga de 3e plaats delen. Het water is prachtig azuurblauw en ongelooflijk helder. Hoe diep zou het zijn?

Bijhet afrekenen praten we nog een poosje met de verhuurder, een jonge Mormoon die zijn 'mission' in Nieuw Zeeland heeft gedaan. Veel jonge Mormonen gaan op mission, dat duurt 2 jaar en de locatie wordt voor hen bepaald. Onze verhuurder vond het een verrijking om op deze manier meer van de wereld te leren kennen.

We besluiten deze middag met een veel te grote ijsshake maar wel heel erg lekker, onder meer met verse frambozen.

Tot slot nog een paar opmerkingen aan degenen die ons schrijven. Blijf doorgaan, we kijken elke keer uit naar de reacties.
Mireille, ik denk dat je de Mormonen verwisselt met de Amish. De vrouwen hier dragen geen lange jurken met kapjes op hun in wrongen gedraaide haren. En aangezien we morgen Utah verlaten, zal Erik zich ook weer gaan scheren. We trekken morgen verder de Mountens in, misschien dat we ons tot stoere Rangers kunnen transformeren? Of Lumberjacks.

Rozzie & co: hebben jullie geen airco in het warme Frankrijk? En niks doen in de schaduw lijkt me in ieder geval voor Rien geen straf.

Tante Wil & Uncle Bill: we thought Logan was a very beautifully located and very nicelooking town.
Everyone we tell that our trip through America will end in a family gathering is thrilled. We are looking more and more forward to the meeting. We hope the weather will have cooled down somehow, today we saw in the local paper that the Seattle area had hot weather. Anyway, we will manage.

• 22 Juli 2009 - 08:42

Ros:

WOW!! THRILLING!!Wat een spectaculaire dag zo te lezen en zien!!De meiden zijn dus echte racemonsters!!Zo'n waverider zou een goed idee zijn voor hier, maar dat gaat helaas niet in de rivier, die overigens wel lekker koel is. Jammer dat er geen foto is van jullie 4 persoons fiets. Heb ik nog nooit gezien; ben reuze benieuwd.
    En ja, Rien luiert er op los in zijn lokaal aangeschafte hangmat en nee, we hebben geen airco. Gelukkig maar , anders zat hij de hele dag binnen!!:)Na een aantal andere 'must' boeken ben ik nu in deel 1 van Stieg Larsson. Ik vermaak me dus ook met niets doen. Hoewel omgeven door wandelpaden nodigt het weer hier niet toe uit.We genieten wel en de kids hebben zich aangesloten bij grote groep tieners. Gezellie dus :)
    Ik kijk weer uit naar jullie volgende avontuur! HAVE FUN!!

• 22 Juli 2009 - 08:52

Mi:

Mja. ok, not having my facts straight here.
    Hoe dan ook, je houthakkersverhaal klinkt goed. Graag wat kiekjes van stoere lumberjack met overnight stubble en een chipmonc on his shoulder.
    Je reis tot nu toe is echt jaloersmakend. Hoewel ik zelf met een papieren zak over mijn hoofd op die 4 persoonsfiets was gestapt.

• 22 Juli 2009 - 11:21

Teuni:

Zag bij ma dat jullie een reisverslag bijhouden dus meteen aangehaakt'.
    Wat leuk om zo van jullie te horen en vooral te zien.
    Anna en Jonna als echte Hollywoodsterren met hun zonnebrillen en Erik???????? ik weet niet wat ik bij jou zonnebrilfoto moet denken.
    Is Marga de enige die nog zichzelf blijft of is het als zo vaak, "schijn bedriegt"

• 05 Augustus 2009 - 20:38

JW:

stoer zeg op een jetskie dat lijkt mij ook wel wat