1 augustus - Victoria, Britsh Columbia (Canada) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 1 augustus - Victoria, Britsh Columbia (Canada) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

1 augustus - Victoria, Britsh Columbia (Canada)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

01 Augustus 2009 | Canada, Ottawa

Op dit moment zitten we met een lekker glas witte Canadian wijn en en cocktail aan de bar van ons hotel Magnolia in Victoria, de hoofdstad van British Columbia. Victoria ligt op Vancouver Island, waarheen we zonder haasten zijn vertrokken vanmorgen. We waren nog net op tijd voor het ontbijt. Gelukkig maar, want we konden zelf wafels bakken en dat was erg lekker. Marga heeft ook de hier beduidend minder grijze smurrie geproefd (zie 2e verslag uit Los Angeles). Dit op aanraden van Uncle Bill en tante Wil, die hebben uitgelegd dat het een delicatesse hoort te zijn. Je doet het bij een zacht broodje, soort scone. Heeft Marga allemaal netjes opgeschept om vervolgens tot de conclusie te komen dat deze ietwat weeë, naar verse varkensworst smakende ragout niet iets is wat bij haar past. Het was niet vies, maar je moet er van houden. 's Morgens.

De wafels waren perfect. Zo ook de warme chocolademelk die Anna en Jonna hadden.

Daarna volgde een rustige reis via auto en boot over een zee als een azuren biljartlaken (veel kanoërs!) naar Vancouver Island.

De enige knoop in dit gladde proces was de wachttijd als gevolg van de fabuleuze logistiek in de haven van Anacortes (Washington). Het wilde er bij ons niet in dat het handig was om twee verschillende ferries pal naast elkaar te laten aanleggen, eerst de één, naar San Juan Island, dan ruim een half uur wachten met boarden tot ook de ander ferrie arriveert (naar Vancouver Island) en toch iedereen, dus voor beide ferries, minstens anderhalf uur van tevoren te verplichten aanwezig te zijn. Daarna werd er uiterst onhandig ingeladen. De beide verkeersstromen werden onnavolgbaar en zo goed als door elkaar heengeleid, waarbij eerder verkregen briefjes moesten worden afgescheurd, zónder dat men ernaar keek! waarna we schijnbaar op goed geluk een boot op werden gedirigeerd. Je zou verwachten dat de boten ook gelijktijdig zouden vertrekken, maar dat gebeurde dus niet.
Wij vertrokken ruim een uur te laat.

De reis was erg mooi met stralend weer, veel minder heet, ook dankzij de zee rondom Vancouver Island.

Victoria is een verrukkelijke stad. Europees, Amerikaans, tolerant, vrolijk, gezellig en zeer cultureel. En natuurlijk schitterend gelegen aan zee. Een absolute aanrader!

Ons hotel, de Magnolia, is heel mooi met jugendstilaccenten, ruim, rustig, met de nodige sjiek zonder protserig te worden. Bediening enorm vriendelijk. Men had wel het welkomstpakket dat we hadden besteld (de 'Aveda splash') vergeten. Krijgen we morgen - iets om naar uit te kijken dus. De receptionist bleek een jongeman van Schots-Nederlandse afkomst uit Ontario genaamd Gordon Kiviets. Zijn Nederlandse voorouders komen uit Friesland. Hij vertelde ons dat zijn vriendin, die hij leerde kennen in Victoria, maar ook zij komt uit Ontario, afstamt van Haarlemmers. Hij heeft nu beloofd mét zijn vriendin een keer naar Nederland te gaan.

We hebben gegeten in een ontzettend leuk vegetarisch restaurant, de Rebar, waar ook vis werd geserveerd. Erik, Marga an Jonna genoten van de ruim voorradige wilde zalm. Anna van een club sandwich met gebakken kaas. Dit restaurant kun je moeiteloos met al z'n hebben en houden overplaatsen naar Amsterdam.

Toen we na het eten naar ons hotel liepen, hoorden we ontzettend gezellige straatmuziek. Zie filmpje. Anna en Jonna waren erg moe, het is de afgelopen dagen ook wel erg laat geworden. Zij gingen dus alvast naar bed, waarna Erik en Marga nog heerlijk hebben geflaneerd door Victoria. Heerlijke stad! Vooral omdat het weer ook zo meewerkt. Morgen nog een hele dag hier.

• 02 Augustus 2009 - 07:53

Mi:

Zo!
    Even een klein inhaalslagje gedaan. Zelf net terug uit Italie waar ik afgelopen week was.
    En dat Victoria, dat moet ik ook zien. Op een dag. Ooit. Ziet er top uit en tja ik geef toe, de Aveda splash lokt ook. Is ie al binnen en zo ja - hijghijg- wat zat er precies in?
    Wat een heerlijke reis maken jullie zeg.
    Heel knap ook dat er nog geen collectieve scheiding op komst is, na drie weken met z'n vieren zes viekantemeters op wielen delen. Respect en ontzag.

• 02 Augustus 2009 - 12:29

Akkie:

Howdie,
    dat ziet er erg gezellig en relaxed uit daar in Victoria !
    Heerlijk om na zo'n lange reis nog even rustig aan te doen. Of staan er nog meer spectaculaire uitje op jullie programma?
    Hier vandaag regen, maar er worden hoge temperaturen verwacht.
    We blijven julle volgen, leuke verslagen !!

groetjes van de Langerakkies

• 02 Augustus 2009 - 19:45

Tante Wil:

Fijn dat alles zo goed ging en dapper hoor om de "grijze smurrie" te proeven! Zoals ik al zei, ik ben er ook niet zo weg van. Rust maar goed uit want straks moet je weer aan 't werk!

• 02 Augustus 2009 - 19:47

Tante Wil Vervolg:

We missen jullie gezelligheid. We hebben zo van het bezoek genoten.

• 03 Augustus 2009 - 17:47

Ros:

Wat een gezellige dans hebben jullie gedaan!!Dat is echt close na al die weken op elkaar's lip:)