8 augustus Leerdam (local time :-) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 8 augustus Leerdam (local time :-) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

8 augustus Leerdam (local time :-)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

07 Augustus 2009 | Canada, Ottawa

Toch nog een laatste verslag vanachter de keukentafel om 5 uur 'smorgens. Een mens moet toch wat met z'n jetlag.
Onze terugreis is zeer voorspoedig gegaan, Lekker uitgeslapen en uitgebreid ontbeten in de Sylvia. Ze hebben daar een echte ontbijtkaart met heel veel keuze. Erg lekker!

Daarna via het vlakbij gelegen grote stadspark Stanley Park even gekeken naar de Hollow Tree, een enorme rode cedar die inmiddela hol is geworden. Teleurstellend: de boom was duidelijk al dood en grotendeels gekapt en aan alle kanten gestut. Gaf desondanks nog wel aan wat een reus het moet zijn geweest. In het park zagen we nog meer enorme cedars staan. Het is trouwens een stadspark om jaloers van te worden. Mooi op een punt in de baai gelegen, met een paar zandstranden, legio fiets en wandelpaden, sport- en speelplaatsen en dat tussen jongere en eeuwen oude bomen.

Na Stanley Park rijden we naar het vliegveld, waarna Erik doorrijdt naar White Rock om de auto weer in te leveren. Hij wordt door een pensionado die onder meer taxiwerk voor het autoverhuurbedrijf doet teruggereden. Omdat we ruim van tevoren op het vliegveld moesten zijn, hebben we alle kans om dit vliegveld te ontdekken. Ik denk dat we elke vierkante centimeter hebben gescreend. In de centrale hal is een beeld te zien dat het ontstaan van het leven verbeeldt. Op een boot vaart een gezelschap van mythische figuren uit de legendes van de first Nations (= de gewenste benaming voor de Indianen uit Canada).

Hoewel we urenlang het vliegveld hebben bewoond, weten we toch nog als eennalaatsten te boarden. Mede doordat we pas laat de Subway ontdekten, de broodjeszaak waar we allemaal fan van zijn geworden. Je kiest een broodsoort, je hoofdbeleg (veel vlees of weinig kaas) en dan komt het pas: eerst even grillen en daarna ruim beleggen met allerlei heerlijke rauwkosten en eventueel een scheutje suas (Ranch voor Erik, Light mayonaise voor Marga, Anna en Jonna niets).

De vlucht verloopt zoals gezegd prima. We hebben een luxe toestel met ieder een tvschermpje met zeer ruim keuzemenu en koptelefoon. Goede service van KLM.
Een vriendelijke taxichauffeur rijdt ons daarna in recordtijd naar huis.

De tuin staat er prachtig bij, de poezen komen ons direct begroeten, binnen is het opgeruimd en de was gedaan... Maarten is een prima huisoppas geweest! Hij heeft het ook naar zijn zin gehad. Blijkbaar vonden de katten dat hij niet voldoende at, dus hebben ze hem de eerste week van zijn verblijf wat bijgevoederd. Of hij van wild (hazen) hield....

We hebben de rest van de dag weinig gegeten, wel even ingehaald met de zo gemiste boterhammen met boerenkaas en hagelslag (de pakken hagelslag die mee moesten op vakantie staarden ons aan vanuit de voorraadkast).

Nog een laatste groet aan onze lezers (m/v) en voor de Amerikaanse families Jongejaan en Ray: heel veel plezier straks met de familiedag waarvoor wij net te vroeg moesten terugvliegen. Geniet van elkaar en van onze hartelijke groeten en natuurlijk ook van de stroopwafels en de delfts blauw ingepakte chocolaatjes. We blijven in contact!

• 08 Augustus 2009 - 23:22

Ak:

Nu zit ik me een jetlag op de hals te halen. Zit in de nachtdienst en had thuis gezien dat er nog een bericht was van jullie, maar geen tijd om te lezen. Daarom nu. Misschien zitten jullie ook nog klaar wakker te kijken ?
    Als dat zo is, mogen jullie mij gezelschap komen houden, mijn ogen zijn zwaar.
    Geniet nog even met elkaar na van al die prachtige ervaringen, we willen ze graag een keer beluisteren.

groet Akkie

• 10 Augustus 2009 - 19:15

Tante Wil:

Ook nog even welkom thuis wensen al zijn jullie al weer ingeburgerd natuurlijk. Nog heel hartelijk dank van de hele Ray-Jongejan clans (alle 60) for all the goodies die ik netjes in leuke gekleurd plastic zakjes had gedaan met nog een paar andere dingetjes. Het feit dat jullie die speciaal voor hen uit Nederland meegebracht hadden, chocolaadjes en mini stroopwafels, vonden ze zo geweldig! Het is een heel fijne dag geweest, bewolkt maar niet koud. Een paar families konden niet komen maar van Utah en California waren ze allemaal present + de meesten die in de omgeving wonen en van Alaska.
    Ga maar weer lekker aan 't werk Erik en Marga en school begint ook al gauw denk ik.
    Het was zo fijn jullie bij ons te hebben. Tot ziens!

Bill en Wil