13-08 Victoria - Telegraph Cove - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 13-08 Victoria - Telegraph Cove - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

13-08 Victoria - Telegraph Cove

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

03 Augustus 2009 | Canada, Ottawa

Vandaag de reis naar het noorden van Vancouver Island, naar het toetje van onze reis: Telegraph Cove. Hier vandaan gaan we de komende 2 dagen een beren- en een orcatocht maken. De reis er naar toe is aardig lang (6 uur inclusief een zeer korte stop) en een waar paradijs voor de grote naaldboomliefhebber. Je moet er niet aan denken dat je deze tocht dagelijks zou moeten maken.

Telegraph Cove is een aardig dorpje dat zich inmiddels het toerisme wel laat toevallen. Geen bovenmatig drukke of Volendamse toestanden, maar het is wel al aardig door RV parken omsingeld. De bevolking bedraagt nu ook beslist een veelvoud van het aantal inwoners dat het 's winters heeft (20). Howard (van de berentocht) vertelt dat het hier 's winters ronduit deprimerend is omdat het dan aan één stuk door regent.

Het dorpje is gebouwd rondom een kleine inham / baai die gebruikt wordt als haven voor plezier (vis) vaartuigen. De huizen zijn half op het land en half op palen boven het water gebouwd. Als we even rondom de inham lopen om het dorpje eens goed in ogenschouw te nemen, zien we een echte bald eagle (zeearend). Ook hij heeft zijn domicile voor de zomer in Telegraph Cove genomen en laat zich het afval van de schoongemaakte vangsten goed welgevallen.

• 04 Augustus 2009 - 06:33

Mi:

Jullie doen een aardige lambada met z'n twee.
    Benieuwd wat jullie van vancouver island vinden, dat staat al jaren in mijn top drie van te bezoeken plekken voor ik fsterf.
    Geniet nog van de laatste dagen daar!

• 04 Augustus 2009 - 09:59

Hans En Ak:

Hey genieters,
    wat heb je die zee-arend prachtig vastgelegd, het moet een aparte gewaarwording zijn om er, van zo dichtbij, een te mogen aanschouwen.
    We hopen dat jullie veel beren en orca's te zien krijgen, en nog eventjes heel erg gaan genieten van de laatste dagen !!
    We komen de verhalen graag beluisteren, of jullie komen ze brengen, onder het genot van een kampvuur en zo......
    Het blijft leuk om jullie op deze manier te volgen,
    groet Hans en Ak

• 04 Augustus 2009 - 19:08

Tante Wil:

Alles lijkt naar wens te gaan met jullie trip. Wat hebben jullie veel gezien en genoten, je kan er wel een jaar op teren. Ik zeg tot ziens, jullie komen vast nog eens om nog meer te zien.

• 04 Augustus 2009 - 20:21

Ruud Van Doorn:

WOW WOW WOW !!
    Eindelijk de tijd genomen om jullie verslagen eens lekker te lezen.
    Had gehoopt dat we meer gezamelijke plekken later konden bespreken. Bryce, Zion etc. Maar , gelul, wat een fantastische trip !!! En ik moet zeggen: jullie schrijven er erg leuk over. Nice pics ook.
    Ik weet uit ervaring dat zo'n rondreis in de USA ( en Canada) je je leven lang bijblijft.
    Gezien jullie verslagen zal dat zeker ook bij jullie het geval zijn.
    Nog een paar fijne dagen en ..... Erik .. Ik dacht dat je je pokerkwaliteiten wel zou hebben aangescherpt, maar ik zie dat jullie Nevada hebben vermeden.
    Het was anders misschien een kort reisje geweest :)
    Kennelijk vertrouw je op je eerder verworven bekwaamheden.

Alle vier een dikke kus.
    Ruud