2 augustus - Victoria (BC) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 2 augustus - Victoria (BC) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

2 augustus - Victoria (BC)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

03 Augustus 2009 | Canada, Ottawa

Anna en Jonna wilden graag uitslapen, dus zijn Erik en Marga rond 9.00 uur gaan ontbijten. Ook hier kun je zelf een wafel bakken, maar ze blijken niet zo lekker als die in het hotel in Marysville. Bovendien is de ontbijtspullenhoek dom ingericht, waardoor er een continue opstopping ontstaat zodra iemand een wafel gaat bakken.

We gaan naar het Royal British Columbian museum, waar een tentoonstelling is van topstukken uit het British Museum in Londen. Een mooi opgestelde wereldreis door 1000-en jaren van menselijke beschaving. Het ziet er erg mooi uit, maar de meeste zaken kennen we wel, daarom zijn de 2 doorlopende tentoonstellingen van het Canadese museum indrukwekkender. De één gaat over de natuurlijke omgeving van British Columbia, inclusief een levensechte wolharige mammoet. De andere gaat over de bevolking van BC met heel veel originele totempalen. De oorspronkelijke bewoners (de first nation, zoals men hen hier noemt) zijn in de 18e en 19e euw voor driekwart uitgestorven als gevolg van ziektes, met name waterpokken, die de Europeanen hierheen onbewust meenamen.

Na het museumbezoek halen we de meiden op om wat te shoppen. Erik geeft het al snel op, Anna, Jonna en Marga komen na uren terug met wat cadeautjes voor vriendinnen en Jonna ook nog met een zomerjas. We rusten wat uit op de kamer en wachten op de Aveda splash.... Na een uur is tie er dan eindelijk en, omdat men ons wel wat lang had laten wachten, nu Groter dan normaal, zegt de receptionist. Normaal zitten er wat kleine pakjes in voor het bad, nu zit er een grote pot badzout is, een grote geurkaars, 2 flesjes champagne (normaal 1) en chocolade van de lokale chocolademaker.

Na het lekkers gaan we de stad weer in, Marga gaat met Anna en Jonna naar een IMAX film over walvissen. Erik blijft in het hotel zijn honkbal wedstrijd afkijken en voegt zich later bij de rest in het Italiaanse restaurant The Spaghetti Factory. Dit restaurant is een AFrader. Fantasieloze keuken, slome bediening en we vermoeden dat ze het de gegeten slades recyclen. Blèh!

Voortoe krijgen we het neusje van de (wilde) zalm! We lopen terug via het openluchtconcert van het Victoria Symphony Orchestra. Op een groot vlot in de haven spelen ze populaire klassieke muziek en wat filmthema's. De haven is afgeladen met mensen op stoelen en in de parken en in kano's op het water. De sfeer is fantastisch. Anna en Jonna gaan vast naar bed, want moe (of niet zo geïnteresseerd), Erik en Marga blijven luisteren. Na de ouveture 1812 van Tsjaikovski, inclusief carillonspel, echte kanonschoten en vuurwerk, is het concert afgelopen en komen doedelzakspelers de zaak afsluiten. Ze beginnen met 'Highland Cathedral', Marga's favoriet. Het orkest valt in, een sfeervolle toegift!

Als we terug naar het hotel lopen horen we opeens achter ons het monotone, doordringende geluid van beginnende doedelzakken en draaien ons weer om. De doedelzakspelers marcheren vanaf de haven spelend de straten van Victoria in. Eigenlijk heten ze de 'Canadian and Scottish Pipes and Drumband'. Overal worden ze toegeklapt en wij lopen, samen met vele anderen, met hen mee. Ze lopen spelend de Ierse pub aan Government street in, wij volgen uiteraard. Na verloop van tijd en bier pakken ze hun instrumenten weer op en lopen spelend terug, ook wij gaan weer met hen mee. Ze lopen nu de Schotse pub in.... en wij natuurlijk ook weer.

Afijn, in de juiste stemming (hips) sluiten we een geweldig weekend Victoria af. Morgen gaan we naar Telegraph Cove, op zoek naar wilde dieren.

• 03 Augustus 2009 - 17:50

Ros:

Jammer van De Spaghetii Factory; klonk zoveel belovend; originele naam ...Leuk om zo in het open luchtconcert te vallen en waren er ook echte Schotten bij??
    Hier in NL lekker zomers en relaxed nog steeds, behalve arme Rienie natuurlijk. Hij klaagt steen en been! Tja , had hij maar een echt vak moeten leren!!:) Donderdag komt film van Stieg L. 1e boek uit in NL!! Daar moeten we heen!! Ik ben net in deel 3 begonnen; dat lukt vast nog deze weken!

Liefs en HAVE FUN!!! :)
    rOS&CO

• 03 Augustus 2009 - 18:42

Akkie:

Hoi !!
    Wat een leuk verhaal weer van deze dag.
    Wat het eten van de spaghetti betreft, hebben wij het w.s beter getroffen, maar zo'n concert in openlucht en het vervolg daarop, klinkt, en was denk ik fantastisch.
    Nu ook pas de dans gezien op het toegevoegde filmpje, geweldig !!
    Wij hebben ook nog een goed gelukte zonnedans uitgevoerd, want het wordt alsmaar warmer en warmer in Schoonrewoerd.
    Geniet nog lekker van jullie laatste dagen en blijf ons verblijden met jullie leuke verhalen !!