0 - Leerdam naar St Bees - Reisverslag uit Saint Bees, Verenigd Koninkrijk van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 0 - Leerdam naar St Bees - Reisverslag uit Saint Bees, Verenigd Koninkrijk van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

0 - Leerdam naar St Bees

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

02 Juni 2018 | Verenigd Koninkrijk, Saint Bees

“Als we om 10.00 uur de trein nemen vanuit Culemborg, zijn we vast wel op tijd. Ons vliegtuig vertrekt om 12.30 van Schiphol”.
We hadden de trein van 09.30 en dat was nog bijna te laat. Nog nooit zulke rijen meegemaakt. Het leek wel de Efteling op een topdag.
Onze vlucht naar Newcastle was overbooked. Wij hadden daar geen last van, want we hadden de dag ervoor al stoelen gereserveerd bij het inchecken. We hebben nog even gekeken of omboeken via Manchester of Glasgow lucratief was (je krijgt best veel geld dan van KLM), maar dat bleek toch niet zo. Bovendien was onze tas al ingecheckt voor Newcastle.
Dus gewoon onze geplande vlucht genomen. Bumpy flight! En Marga’s oren bleven nog uren lang dichtgeplopt door de landing.

Van Newcastle naar Carlisle met het treintje dat we jaren terug omgekeerd hebben genomen nadat we de Hadrian’s Wall hadden gelopen. Hier had Erik zich heel erg op verheugd. Bleken het k*tbankjes om op te zitten. Wel leuk om te merken dat de conducteurs op dit lijntje na elke halte langslopen om bij de nieuw ingestapte reizigers het kaartje te knippen. Nog met zo’n ouderwets rondje in je kaartje.
In Carlisle stappen we over op het treintje naar Barrow in Furness dat bij enkele haltes standaard stopt. Wil je bij een andere halte uitstappen, dan moet je dat even tegen de conducteur zeggen. Dit treintje heeft heerlijke stoelen waar we zo van genieten dat we allebei in slaap sukkelen.
Het regent inmiddels behoorlijk en de omgeving is grijs en ook wel armoedig. De meeste plaatsjes hier zijn uit de grond gestampt ten tijde van de industriële revolutie en vervolgens weer afgegleden naar de vergetelheid. Voor St Bees moet het een zegen zijn dat de Coast to Coast er start, zodat er nog het nodige verdiend kan worden uit de toeristenindustrie. Dat doet men niet echt van harte, hebben we het idee. Ons hotel, de Queens, ziet er redelijk shabby uit van buiten. Ook binnen is het beslist geen luxe-hotel. Het avondeten is fantasieloos, vet en niet al te smakelijk. Onze kamer is een aaneenschakeling van stijlen die gekozen lijken om vooral NIET te matchen. De wc heeft een heel goedkope, niet bijpassende bril.
Maar het bed is prima en heel groot.

• 04 Juni 2018 - 13:42

Akkie:

Hoi Marga en Erik,

beetje mopperig begin ! Op de foto kijken jullie gelukkig wel happy.

Morgen beter hoop ik voor jullie , in ieder geval heel leuk om jullie te mogen volgen zo!