25 juli Fishermans Bridge, Yellowstone NP - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 25 juli Fishermans Bridge, Yellowstone NP - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

25 juli Fishermans Bridge, Yellowstone NP

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

25 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Cody is en bverbazingwekkend levendig en historisch bewust stadje. Na onze doe-activiteiten van gisteren, gaan we vandaag naar het veel geroemde Buffalo Bill museum. In feite is dit een museum met 5 verschillende tentoonstellingen: over de prairie Indianen, over de geschiedenis van Buffalo Bill en het ontstaan van de stad, moderne kunst, Natuur (geologie, biologie) van de omgeving en een wapenmuseum. Om het hele museum, dat bovendien erg mooi is ingericht, goed te kunnen bekijken, heb je meer dan een dag nodig.

Na het museum bezoeken we een historisch nagebouwd stadje, met gebouwen die origineel en uit de regio zijn. Verplaatst naar dit deel van Cody. Een liefdevol opgebouwd openlucht museum, zie foto's. Er wonen, behalve de mevrouw die het museum runt (en van ons 4-en een foto maakt) ook konijnen en andere kleine dieren.

Na het museum eten we nog een lekker broodje bij de Subway naast de Walmart en vertrekken naar onze camping in Yellowstone National Park. In het park zien we al vrij snel een paar bizons, waaronder een kalfje. Lief! En weer valt op hoe mooi de weidehellingen en bermen zijn, vol met bloemen in de prachtigste kleuren.

• 05 Augustus 2009 - 20:41

JW:

Jullie passen prima in deze boeren omgeving