26 juli Deer Lodge, Montana - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 26 juli Deer Lodge, Montana - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

26 juli Deer Lodge, Montana

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

26 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De camping in Yellowstone Park was tot nu toe de minst mooie die we hebben gehad. Groot, fantasieloos en we moesten een rotend lopen voor de douches. Dat werd dus douchen in de camper.

We zijn vanmorgen bijtijds vertrokken, we wilden nog wat zien van Yellowstone en al vast een flink stuk naar het (noord) westen rijden, omdat het nog een heel eind is naar de omgeving van Seattle.

Onderweg naar de noorduitgang van Yellowstone kwamen we langs een aantal stinkputten met zwavel en andere kwalijk riekende dampen. Op de achtergrond stroomde schoon en fris de Yellowstone River voorbij. De bronnen hadden kleurrijke namen als 'Devil's Hole', waar door de gasexplosies in de grotten het klonk alsof er gegromd werd vanachter de stoom en bloppende soep.

Daarna reden we langs prachtige plains vol bloemen langs de rivier en zagen we enorme kuddes bizons. Ze waren aan het trekken, onder meer de rivier over (zwemmende bizons!) terwijl de stieren met een laag brommende loei, waarbij ze huntong uit de mons staken, hun kuddes riepen. Er waren ook kalfjes bij.

Er was zelfs een bizon-file\, omdat een bizon pontificaal op de weg lag en er een paar trouwe kuddegenoten bij bleven staan. Terwijl we stilstonden in de file, zagen we over de rivier een Pelikaan vliegen.

Na de bizons bezochten we nog de grote watervallen en daarna was het echt afscheid van het park, middenin een hagelstortbui. Buiten het park, inmiddels in de staat Montana, kochten we koffie: echte fantastisch goede espresso en capuccino. De jongen in de zaak had een maand in Spanje gereisd en goed ekoffie daar gehad. We vroegen hem waar de naam Bozeman (op onze route) vandaan kwam, volgens hem was het van iemand die zo heette. Waarop we hem uitlegden dat die naam mogelijk uit het Nederlands kwam, en Angry Man betekent. Dat kon hij wel begrijpen, zei hij. ' There are a lot of angry men in Bozeman, because there are too few women in Montana'.

We hebben Bozeman maar links laten liggen en zijn doorgard voorbij Butte naar het plaatsje Deer Lodge. Onze camping is klein, onze camper staat aan het riviertje de Clark Fork, die wel wat Nederlands aandoet met z'n kalme stroming en vlakke oevers. Morgen proberen we een Ghost Town te bezoeken. Er zijn er veel in deze buurt.

• 27 Juli 2009 - 07:11

Tante Wil:

Ik geniet zo van jullie verslag en speciaal van de fotos. Belgrade--Amsterdam?
    We volgen de route want die hebben wij ook gereden. Op weg dus naar het Westen van de Staat Washington.

• 27 Juli 2009 - 11:48

Ros:

Wow wat een avonturen weer allemaal.Ik kreeg nu 3 verslagen ineens op de mail!! Leuke en grappige details ook!Over 11 dagen terug zie ik...gaan we gauw wat afspreken om live de rest te horen!!:) Liefs van de Hoornaren.
    Rozzie

• 27 Juli 2009 - 13:40

Teuni:

Ik zou met drie vrouwen in de auto ook niet naar Bozeman gaan.
    Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken zeg.
    Prachtig die geysers en die bizons die maar gewwon doen waar ze zin in hebben en daarmee een geweldige attractie vormen voor ieder die daar langs komt.
    Genieten hoor.