13-07 Los Angeles, Disneyland - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 13-07 Los Angeles, Disneyland - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

13-07 Los Angeles, Disneyland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

13 Juli 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

Om beurten zijn we vroeg wakker geworden, met nog een rest bioritme uit Nederland in ons systeem. Uiteindelijk zijn we, met hazenslaapjes tussendoor, toch pas om 08.30 opgestaan. De douche in dit hotel is heerlijk, wat niet van het ontbijt gezegd kan worden. In tegenstelling tot onze Amerikaanse medegasten houden wij NIET van bergen gebakken aardappelen en hamburgers als ontbijt. Erik doet nog een bescheiden poging tot ontbijtintegratie, maar staakt dit als hij de koffie heeft geproefd.
Nergens thee te bekennen.

Na het ontbijt lopen we naar Disneyland. Het is warm en dat wordt alleen maar erger. Vandaar dat we als eerste attractie de 'bootjes' nemen. Naam vergeten, maar in de Efteling zijn ze ook, onder de naam Piranha. Deze is wel een stuk leuker, want wilder. Niemand komt er droog uit en dat is met deze temperaturen een heerlijke bijkomstigheid. (zie foto).

De rest van de dag is eigenlijk niet zo memorabel. Attracties zijn veel herkenbaar van Disneyland Parijs, waar we een jaar geleden zijn geweest. Te vermelden zijn nog de ijskraam waar men de langzaamheidsprijs heeft gewonnen en koste wat kost wil behouden. Tergend langzaam en logistiek volkomen irreëel is het handelen van de 2 aanwezige medewerkers. Een studie op zich waard, hetgeen het enige is om je mee te vermaken in de brandende zon.
Het tweede is de studio met cartoonworkshops die we invluchten op zoek naar airco-verkoeling. We doen de route van de gemenerds uit de films en komen zo bij diverse leuke onderdelen. We maken van onszelf een eigen Disneyfiguur door diverse vragen te beantwoorden. Erik is Flik, een mier uit Bug's Life, Jonna was Bug uit dezelfde film, Anna was Cinderella en Marga was de heks van Assepoester, maar dat was omdat zij had ingevuld dat ze graag 'nice people for a meal' had ipv 'have a meal with nice people'.

We eten bij ons hotel, waar we opnieuw conctateren dat er logistiek nog heel veel te verbeteren valt in LA.

• 14 Juli 2009 - 08:32

Ros:

Ha, wat leuk om op te staan na een miserabele onweersnacht en dan een bericht te vinden. Helaas is Disneyland jullie niet zo goed bevallen als ons destijds.Wij zijn in ieder geval niet in cartoon figuren veranderd....of ik nog wil komen eten Mar....????moet ik even diep over nadenken....misschien kom ik nog voor een lekker kruidig heksensoepje! :) Voor een lekker ontbijtje met goeie koffie, thee an warme chocola gewoon naar starbucks!Maar dat hadden jullie vast al ontdekt. Succes met de reis verder; foto's leuk om te zien en filmpje grappig;met onze hoofden op de tafel konden we het goed zien!! :)pleizer verder!! Liefs uit St.Leon sur Vezere!

• 14 Juli 2009 - 14:16

Michiel:

Leuk idee dit! Veel plezier Erik (en fam) en tot over een week of 4!

• 14 Juli 2009 - 14:32

Victoria:

Goed te weten dat de BBQ dus bij jullie huis nu aangestoken kan worden. Ik zal Maarten een belletje geven dat het feest kan beginnen ;-).

Genieten jullie maar lekker van jullie vakantie, hier gaat alles goed.

• 14 Juli 2009 - 14:41

Marielle:

zo te horen moeten we de tips uit "als disney je ziekenhuis zou runnen" maar niet over nemen. Daar worden de wachttijden dan niet korter van.

heel veel plezier in Amerika. tip ga voor ontbijt (muffins en thee) naar starbucks! zo zijn wij drie weken doorgekomen.

• 14 Juli 2009 - 15:01

Marlies, Agis:

Familie van Doorn,

Een hele fijne vakantie toegewenst!

met vriendelijke groet,

Marlies

• 14 Juli 2009 - 15:24

Xenia:

Leuk dat jullie op deze manier de Agis achterblijvers toch ook nog van een vakantiegevoel voorzien :-) HAVE FUN!

• 14 Juli 2009 - 16:00

Barry:

Hé Erik, als ik jouw lunch gewoontes zie past dat ontbijt daar prima bij ;-). Enneh voor het verbeteren van de logistiek moet je wel even een BIP kaart aanmaken...

Geniet van jullie vakantie en blijven smeren met het warme weer!

Gr.
    Barry

• 14 Juli 2009 - 17:16

Zafer:

Dag vrienden,

Leuke keus zo'n megatrip. Hoop het zelf ook ooit een keer te kunnen doen. Veel plezier en tot snel.

Groetjes,
    Zafer...

• 15 Juli 2009 - 00:34

JW:

Jullie hebben het een stuk proffecioneler opgezet lijkt het wel. Mooi verslag zo met foto's. ik zit wat moeilijk met internet en kan dan ook wat minder. maar wat een leuke manier om op de hoogte te blijven.