22 juli Colter Bay, Wyoming - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 22 juli Colter Bay, Wyoming - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

22 juli Colter Bay, Wyoming

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

22 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een niet zo heel fantasierijk ontbijt (restjes) opgeruimd en vertrokken. Het vertrek had wel enige voeten in de aarde, aangezien in- en uitrijden via éénrichtingsverkeer is geregeld en Marga dat niet wist, dus hardnekkig de camper de verkeerde wegen instuurde. Waarop Erik probeerde haar te helpen door vooral HEEL HARD te roepen dat het anders moest.
Nou ja, we zijn er uiteindelijk wel heelhuids uitgekomen.

De route was mooi, bergachtig, want we naderen de Rocky Mountains. We doorkruisten een grote vallei: Star Valley, die er in de dagen van de pioniers ongelooflijk aantrekkelijk moet hebben uitgezien. Heel breed, door rivieren omzoomd en goed vlak. Nu is het duidelijk in cultuur gebracht met overal bebouwing, maar nog steeds is de charme van de eerste pioniers te zien. Het is duidelijk Western-land. Je kunt dat goed zien aan de bebouwing. Heel ranch-achtig, de belettering bij winkels e.d. is western style. Het past in dit landschap.

Onderweg is er nog een klein koffie-incident. Marga heeft gereden, terwijl de rest ligt te dutten of een spelletje doet op een of ander machientje en ze wil koffie verversen. Met de reeds gebruikte bekers loopt ze een diner in om ze te vullen. Voor Erik (die het stuur overneemt) met extra caffeïne. Erik vindt dat zijn koffie vreemd smaakt. De vreemde smaak aan de koffie wordt uiteindelijk verklaard als Erik onderin een uitgekauwd stuk kauwgom ontdekt. Oeps, vergeten dat deze beker onderweg was gebruikt als afvalbeker...

De tocht wordt steeds mooier, we naderen Teton National Park. Verschillende keren komen we langs de weg waarschuwingsborden tegen voor wilde dieren: beren, wapiti's, elanden en bisons. Ze houden zich goed verstopt voor ons, behalve die ene bald eagle die Marga ziet als ze foto's maakt van een bocht in de rivier de Snake (zie foto,nee helaas niet van de bald eagle).

Het uitzicht op de besneeuwde Rocky Mountains is bij vlagen adembenemend. We passeren Jackson, een zeer toeristische westernstad, maar wel verdiend. Het is een goed onderhouden stadje, waarin ook de nieuwe gebouwen passen in de stijl van de cowboys. Je kunt je makkelijk Clint Eastwood te paard voorstellen in de straten, mits deze even zijn schoongeveegd van het autoverkeer.

Na Jackson maken we nog en stop bij Jackson Lake waar Anna en Jonna gaan pootje baaien. Marga is bezig met het verzamelen van stenen en hoort ineens Jonna schreeuwen. In dit sukje rustig water blijken bloedzuigers te zitten. Ook Anna heeft een 'gast', maar ze zijn nog makkelijk te verwijderen en kronkelen snel onder een steentje in het water. Helaas ook van dit wildlife geen foto's.

Nu snel terug naar de camper, er is op één plek op de camping een wifi verbinding en daar hangt een grote poster met waarschuwingen ivm beren. Het gebied van de camping schijnt regelmatig door beren bezocht te woren en met name na de schemering moet je niet meer alleen buiten zijn. Het is nu al donker....

Eindelijk ook eens een cliffhanger in dit verslag.

• 23 Juli 2009 - 09:37

Tante Wil:

Wat een prachtige route hebben jullie uitgezocht.
    En mooie fotos van een mooi land.

• 23 Juli 2009 - 13:53

Ros:

Nou maar hopen dat jullie raampjes en deuren goed op slot hadden zitten vannacht, want de beren kunnen ook goed de boel open krijgen vooral als ze wat lekkers ruiken.......:)!! Jullie avontuur zet ons weer op gedachten om zoiets toch ook nogmaals te gaan ondernemen!! Erg mooi allemaal! Ben inmiddels wel benieuwd waar tante Wil woont en wanneer jullie daar aan gaan komen!!

Groetjes uit een inmiddels minder hete Dordogne (25gr.)

Ros