23 juli - Rex Hale Campsite, Shoshone NF - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 23 juli - Rex Hale Campsite, Shoshone NF - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

23 juli - Rex Hale Campsite, Shoshone NF

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

23 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We konden niet nog een nacht blijven in Grand Teton Park park. Zowiezo is het beter om vantevoren te reserveren voor de nationale parken. We kunnen nog voor 2 nachten terecht ten zuiden van Teton Park, maar besluiten eerst een tripje naar Yellowstone National Park te maken. Onderweg blijkt dat er wegwerkzaamheden zijn. Een vergissing, in piekseizoen is de weg omgevormd tot een onverharde eenbaansweg die 8 mijl voortduurt. Ellenlang wachten en vervolgens voortkruipen in enorme stofwolken is het gevolg. Van de 17 mannen die we met oranje hesjes aan zien, zijn er welgeteld 6 aan het werk, de anderen staan te kijken, te kletsen, te zitten of met een stopbord. We willen deze weg niet terug rijden vandaag om naar onze besproken camping te gaan, dus hopen we op een plek in de buurt van Yellowstone.

Gelukkig stelt Yellowstone ons niet teleur. Wel blijken ook hier alle campings vol. We krijgen het advies om de oostkant van het park te proberen. Dus 'doen' we eerst wel even één van de grootste highlights: de geiser Old Faithful. Die blijkt inderdaad betrouwbaar, helaas geen filmpje, want het uploaden loopt telkens vast. In en soort theateropstelling zitten we met vele anderen te wachten op het spuiten, wat in de winkel al was aangegeven om 15.39.

Yellowstone is eigenlijk één grote krater met een omtrek van 8900 km2 van een ooit uitgebarsten vulkaan. Het landschap is prachtig en afwisselend. Op de weg naar de oostelijke uitgang komen we eerst een groep herten (wapiti of muildierhert, het is niet zo goed te zien) tegen en daarna tot onze grote vreugde, een kleine kudde van 29 bisons (zie foto). Ondanks het feit dat we geen camping in het park hebben kunnen vinden, is onze dag nu echt geslaagd.

We rijden een kilometer of 25 langs diverse campsites (full) en belanden uiteindelijk bij een site van de National Forest genaamd Rex Hale. Een schitterende camping! Gelegen aan de rivier de Shoshone met wat bomen voor de schaduw, heel basic voorzieningen (alleen wc's, een gat zonder waterspoeling) maar wel met water en electriciteit voor onze camper. En een bak waarin we vuur mogen maken. En, helaas, ook erg hongerige muggen die gewoon door onze shirts heen steken.

Marga en Anna gaan dood hout sprokkelen bij de rivier (koud water!) en zien afdrukken van berenpoten aan de oever. We eten bij ons kampvuur terwijl Erik vertelt over de geschiedenis van de Indianen uit deze omgeving en kijken daarna nog een poos naar de heldere sterrenhemel.

• 25 Juli 2009 - 19:02

Ros:

Hoi allen,

Een groet vanuit Hoorn, we zijn weerthuis.Lotus en Morgan heel blij:) (denken wij) Zo te lezen valt het niet mee met de volgeboekte campings. Daar kan jullie Leppie ook heel goed bij helpen. Wij boekten vaak vooruit; keken op de camping naar waar onze volgende plek zou zijn ; zochten de campings op via internet en belden of er plek was. Succes weer verder.....wij gaan verder met opruimen en vroeg naar bed!
    Liefs uit Hoorn
    Rozzie