27 juli Wynona Beach Resort, Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 27 juli Wynona Beach Resort, Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

27 juli Wynona Beach Resort, Washington

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

27 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Terwijl Anna en Jonna nu de vaat aan het wassen zijn, zitten Erik en ik aan het Waitts Lake, ongeveer 42 mijl ten noorden van Spokane buiten aan een tafel met de National Geographic (E) en met Leppie (M)De Nat Geo hebben we in Deer Park gekocht omdat er een artikel in staat over Yellowstone Park.

Deze campsite is min of meer bij toeval gevonden. Onderweg over de weg 395 wilden we graag ergens een plek vinden aan het water, zodat Anna en Jonna, na een dag in de camper rijden, even zouden kunnen zwemmen. Waitts Lake is heel rustig, er zijn niet of nauwelijks boten op het meer, zwemgelegenheid en volop visgelegenheid. Heerlijk water en Erik en Marga hebben nog een poos zitten praten met locals over onder andere de economische situatie in Amerika en Europa.
We hebben lekker buiten aan het meer gegeten en ons verbaasd over de vissen (?) die om de zoveel tijd hun snuitje boven water steken. We noemen ze 'rare snuiters', want we weten niet wat ze met hun snuitjes boven water doen.

Dit raadsel heeft Erik zojuist opgelost na enige tijd turen in het water: het zijn kleine schildpadjes.

Het is nu een heerlijke temperatuur hier, zo;n graad of 26 en het begint donker te worden. Toen we aankwamen was het erg warm, zeker 30 graden C en dat terwijl we met truien en sokken aan vertrokken zijn uit Montana. Daar had het vannacht geregend (gezellig getikker op de camper) en vanmorgen regende het bij vlagen nog steeds terwijl de bergen in nevelflarden waren verborgen. Met een lokale radiozender met countrymuziek op truckten we over een rusitige snelweg westwaards voorbij Missoula, de grens met Idaho over, langs de mooie en welvarende toeristenstad Coeur d'Alene (alleen al om de naam mooi!) dat aan een schitterend meer is gelegen. En voort langs Spokane om daar af te slaan naar het binnenland. We gaan min of meer binnendoor naar White Rock, net over de grens met Canada, om onze gewone auto op te halen en dan naar Bellingham om de camper in te leveren. En daarna stoppen we voor 2 nachten in Marysville.

Om Spokane uit te komen hebben we kilometers lang via 3 baanswegen langs outlets en eettentjes gereden, we hebben onze ogen uitgekeken.

Nu nog even de route bijwerken op de kaart en dan naar bed. De muggen worden hongerig, maar we hebben uitstekend antimuggenspul gekocht in Cody.

• 28 Juli 2009 - 18:22

Tante Wil:

Jullie zitten al in Washington! Dus ook in de heatwave! Ons huis is koel, dus kom maar binnen
    Jullie motel verwacht jullie de 30ste en 31ste maar jullie zijn welkom hier whenever!

• 29 Juli 2009 - 01:03

Tante Wil:

Ik ben zo benieuwd waar jullie nu naar toe gaan.
    We hebben net gegeten en dat bracht me aan 't denken, wat zouden jullie graag willen eten als je bij ons bent daar we morgen boodschappen gaan doen. Niet ieder iets anders kiezen natuurlijk! maar ik wil wel graag iets koken wat jullie graag lusten en al die tijd niet hebben gehad.
    Leuke foto, eten aan het meer.