14-07 Hollywood, LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 14-07 Hollywood, LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

14-07 Hollywood, LA

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

14 Juli 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

Deze ochtend hebben we iets afgrijselijks zien liggen naast de bak met scrambled eggs. Een warme grijzige smurrie met klontjes erin. Je schijnt het over een klein zacht broodje te moeten gieten. Hebben we niet gedaan. Anna en Jonna kregen ontbijt op de kamer, omdat ze lekker een film lagen te kijken. Ze waren wel blij met deze zender, "want er was tenminste geen reclame". We hebben hen uitgelegd dat dit nu pay-tv was.

Na het ontbijt zijn we naar de dichtstbijzijnde outlet-mall gereden om in ieder geval sportschoenen te kopen. We zijn met beduidend meer spullen bij onze eerste Starbucks binnen gegaan. Goede doppio espresso en heerlijke citroencake. Ook de brownie mocht er zijn, lekker smeuiig.

Daarna zijn we westwaarts doorgereden (Erik raakt nu heel bedreven met de automatische versnellingsbak) naar de Universal Studio's. Een aanrader, ook al staat overal de muziek wel erg hard aan. De eerste attractie was meteen de leukste: het spookhuis! Dit was pas echt een spookhuis waar je gillend doorheen loopt, en niet alleen Anna en Jonna. De clou: men werkt er met acteurs. Die komen vanachter hoekjes tevoorschijn om je de stuipen op het lijf te jagen. Nooit gedacht oog in oog te staan met Psycho, inclusief met mes in de hand.

Na de 2e attractie met 3-D brilletjes (zie foto) rondom Terminator (jawel, de gouverneur van het failliete Californië) voelde Jonna zich niet lekker. We hebben nog een tour over de 'grounds' gemaakt, inclusief special effects, maar toen was het echt genoeg voor Jon. Via diverse omwegen om toch echt dé beroemde cliché-foto te maken van de letters Hollywood reden we gedeeltelijk in de file terug naar het hotel. Jonna heeft gebadderd en is op haar provisorische bedbank gaan liggen in de zitkamer, zodat ze rust heeft. Anna en Marga zijn aan het werk gegaan met dit verslag, waaronder het laden van foto's via de memorycard. Blijkt de memorycard van Erik's toestel niet te passen. Erger: we hebben de memorycard er niet goed uit gehaald of erin gedaan ofzo, want nu moet-ie opnieuw geformatteerd worden.... Weg foto's, waaronder de mooie van het Hollywoodsign...

We hebben het ECHT gefotografeerd.

• 15 Juli 2009 - 11:17

Rozzie:

Geen idee wat de grijze smurrie moet voorstellen....nog geprobeerd op te zoeken..ben wel nieuwsgierig...wat is dat voor een hotel??@#$%^?Hoop dat Jonna zich inmiddels weer beter voelt en tja....toch even terug naar Hollywood!!
    Liefs
    Ros

• 16 Juli 2009 - 16:58

Tante Wil:

Ik heb wel zitten grinneken om de "afschuwelijke grijze massa met de zachte broodjes! Biscuits and gravy dus! het is een soort jus en ik ben er ook niet zo weg van.