16 - 18 juli Grand Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu 16 - 18 juli Grand Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marga Sutherland - WaarBenJij.nu

16 - 18 juli Grand Canyon

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marga

19 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Op 16 juli hebben we, nadat we Omi Margreet hebben gebeld om haar te feliciteren met haar verjaardag, onze camper opgehaald. Vervolgens heeft Erik het eerste stuk 'getruckt'van LA tot aan het gehucht Needles in de Mohave Desert. We moeten duidelijk wennen aan de snelheid van onze truck in combinatie met het rekenen in mijlen ipv kilometers. We komen dan ook pas in het donker aan in Needles en kiezen een rustige plek waarvan, zo blijkt na een stressvol uur later, de electiriciteit het echt NIET doet. Met een bijna lege benzinetank waardoor de generator het niet meer wil doen, is dit in de 30+ temperatuur niet zo goed voor de algehele familieband...

We verkassen naar een andere plek waar de electriciteit het wel blijkt te doen, zodat de airco en de koelkast aan kunnen. Later in de nacht worden we om beurten wakker van de airco. Wennen, niet lekker die herrie en die luchtstroom. Maar nog altijd beter dan de hitte van de woestijn.

De camping is overigens schoon en heeft een zwembad, hetgeeen voor Anna en Jonna een uitkomst is de volgende morgen, terwijl de temperatuur naar 49 graden C klimt.

We vertrekken voor een paar dagen nar de Grand Canyon en nemen het eerste deel van de weg de historische Route 66. Vlak buiten Needles tanken we en kopen lekker sterke koffie. De pompbediende zegt ons de groeten te doen aan de 'Donkeys in Oatman', het eerste stadje aan de route 66 die we aandoen. We denken dat hij iets denigrerends bedoelt over de daar wonende mensen, maar het zit toch anders in elkaar, zie de foto's.

Marga rijdt de camper door de pas van Sitgreaves op 3550 feet en daarna door naar de snelweg. Route 66 is erg mooi in dit deel, maar het gaat wel erg langzaam. Om een uur of zes in de avond komen we aan op een camping vlak voor de ingang van het National Park. Een wat kale bedoening maar met veel winkels vlakbij en een National Geographic center vol informatie, dure souvenirs en een Imaxzaal waar we een film over de Grand Canyon kijken.

In het echt is het toch mooier, zo blijkt als we later gaan kijken. We snuffelen alleen maar even aan een paar plekken waar we de GC kunnen bewonderen. We zien er een paar eekhoorntjes rommelen (zie foto), ook één heel kleintje! We nemen de gratis shuttle bus van en naar het Park (goede regeling!) en besluiten de volgende ochtend (de 18e juli) zonsopgang te gaan kijken. Erik en Jonna willen aansluitend een wandeling gaan maken.

Helaas is de internetverbinding op de camping erg onbetrouwbaar, dus kunnen we niet aan dit verslag werken.

• 20 Juli 2009 - 05:55

Tante Wil:

Leuke camper, gelukkig dat er airco in zit. Jullie treffen de heetste tijd.
    In de staat Washington is het koeler, vandaag 28 en morgen 25 graden.

• 20 Juli 2009 - 08:10

Ros:

Ja wat herkenbaar...die airco 's nachts aan en steeds weer wakker.....toch...het went!!Zonder is het niet te redden! leuk ook weer al die foto's van GC; ik waan me weer even terug!! Camper ziet er goed uit, ook met uitschuifbare woonkamer zie ik! Heerlijk luxe. Voortaan wel op tijd tanken :)
    Groetjes uit het hete Frankrijk waar het vandaag 32gr. zal worden...... koel vergeleken bij jullie dus!xxRos